fredag den 23. marts 2018

Gensyn med Bounty æg






Uha så er vi på den igen med søde fristelser her Palmesøndag.
Jeg vil give jer opskriften på de lækkerste Bounty æg.



Her er ingredienserne.
Kokosmel, nougat, sød kondenseret mælk og mørk chokolade.





Jeg har her formet 18 æg.



 Først har jeg dyppet bunden og så hældt resten over ægget med en ske.
Til sidst pynter jeg dem med smeltet nougat.



En ren kalorie bombe. 






Lav en sød pose og kom æggene i.
En smuk værtinde gave at give videre til en påskefrokost.








Så er der vist ikke andet at sige end god fornøjelse og velbekomme.

Rigtig fantastisk Palmesøndag

Charlotte


20 kommentarer:

  1. Uhm. De må prøves, når der nu alligevel skal smeltes chokolade til p-tærterne :-)
    God palmesøndag

    Mange hilsner Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja endelig Susanne Josephine. Dem må du absolut også prøve.
      Der er vel påske ;-)

      Rigtig skøn aften
      Charlotte

      Slet
  2. uff. det var hårdt at se de lækre billeder og de godter.Altså det er noget farligt at læse blogge denne her søndag med alt det som smager så godt, og så er vi kun ved Palemsøndag. tør slet ikke tænke på alle de fristelser man skal igennem igen vi kommer til den 29 marts, hvor det så må være gulerødder.
    Spas til side, hvor ser det lækkert ud og det ser jo ikke engang svært ud at lave dem. Så nu må jeg vist hellere komme igang med p´erne og bounty. Og en citronkage står der også på listen.
    Jeg skal vist have gang i kalenderen for at planlægge dagene ellers går det vist galt
    Kh.
    Kirsten og rigtig god palmesøndag og ferie - jeg har nemlig også ferie :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak sal du have Kirsten;)
      Jeg har det på præcis samme måde som dig. Der væltede ind med fristelser Palme søndag.
      Men det er jo nok Påsken og alle de skønne traditioner vi alle sammen har:)
      Helt klart gulerødder efter påske......

      Rigtig skøn aften og nyd nu ferien i fulde drag
      Charlotte

      Slet
  3. Kære Charlotte.Sikke du frister med de dejlige æg................har været inde og læse opskriften og det lyder da ikke så svært.
    Og lækre æg hører jo påsken til.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Jette:)
      Hvor er det skønt du syntes de lyder nemme. Det er de altså også. Lidt klistret men rigtig nemme og yderst velsmagende;)

      Rigtig skøn aften
      Charlotte

      Slet
  4. Nå ble jeg virkelig fristet ...
    Du kan virkelig det å få til de vakreste bilder slik at mine tenner løper i vann ...
    Et syn for både øyne og gane ..

    Jeg er jo bare så betatt av hvert eneste innlegg fra deg Charlotte !!!

    Så vil jeg ønske deg en riktig så fin og god påske sammen med familien din .
    Nyt dagene og kos dere sammen !
    God Påskeklem fra Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de altid søde ord Anne...
      Hvor er det skønt at du nyder mine indlæg og samtidig fortæller mig det.
      Bliver bare så mega glad.

      Rigtig skøn påske til dig og familien. Håber i oplever masser af hygge hos dine piger.
      Charlotte

      Slet
  5. UUUHHMM skal vist have fat i det der kondenserede mælk og afprøve de lækre æg. Har aldrig prøvet at bruge mælken, så det må være et påske projekt her i ferien.
    Rigtig god påske søde 💜
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Lone...
      Ja endelig prøv det, du vil med garanti kunne nyde dem!

      Rigtig skøn aften til jer
      Charlotte

      Slet
  6. Hej, jeg må simpelthen prøve disse æg her i påsken - vil det være ok at linke til din blog for opskrift
    god påske o jeg er vild med din blog
    Annette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tusind tak for de flotte Annette:)
      Ja dem her skal du simpelthen prøve. De er så fantastiske, cremet og sprøde på engang.
      Selvfølgelig må du hellere end gerne linke til min blog. Tusind tak for det...

      Rigtig skøn påske til dig og dine også
      Charlotte

      Slet
  7. Uhmmmm laver altid Baunty kugler til jul, men har ikke prøvet med nougat. Det må prøves her til påske.

    Tusind tak for den gode idé

    Knus og dejlig dag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne dig.
      Ja det er vær at prøve. Smager fantastisk må jeg sige.

      Knus og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  8. Altså hvor du lokker, det er vel nok godt man er standhaftig og ikke er til fals for lækker Chokolade og slige ting :o)
    Kæft det lød godt det jeg fik skrevet der :o))))
    Klem og kram fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha ha Linda...............
      Det lød vildt fantastisk må jeg sige. Er sikker på du overbeviser dig selv.

      Knus og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  9. Pudsigt at du "geudsender" dette smagfulde indlæg. Har netop købt en gummiform med små æg. Tænker at det måske letter den klistrede process med at forme æggene. Men måske de kommer til at hænge i. Men det må komme an på en prøve. For når man nu ikke har en høne der lægger Bountyæg, så må man selv igang med røreskålen. Jeg er nemlig overhovedet ikke standhaftig ;-)
    Rigtig dejlig weekend

    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha elsker dine kommentarer.
      Jeg tror det er en god ide med formen og vil meget gerne høre resultatet.
      Jeg har faktisk en del forme, men har ikke tænk på at bruge dem til dette.
      Det er nemlig et enormt klistrende arbejde der skal udføres, før man kan nyde de fantastiske æg.

      Skøn mandag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  10. Mm, eggene ser farlig gode ut, Charlotte..
    Ønsker deg og dine en strålende påske,
    En herlig tid nå, når det endelig blir vår!!!

    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ida.
      Her i Danmark er der lovet masser af sne i tre dage i påsken.
      Utroligt det kan blive ved.

      Klem til dig
      Charlotte

      Slet